Woop woop

Hm.. JO, så här är det. Jag är numera anmäld till både Battle of Scandinavia och Tyngre Classic 3. Detta var alltså precis enligt plan och jag är skapligt pepp. Jag skrev det redan under förra dieten, man måste ta vara på exakt alla energiboostar man får tillgång till. De behövs! Jag utnyttjar dessa energiboostar till fullo och har levt på den extra energin hela dagen.

Det är tre veckor mellan tävlingarna vilket känns aningen bättre än fyra som jag först trodde. Det är ju lite komiskt med tanke på att jag, efter Tammer, sa att jag ALDRIG någonsin skulle ha så lågt som fyra veckor mellan tävlingarna. Det var verkligen så jobbigt psykiskt. Men tre veckor känns bra och lagom. Kan jag klämma in en fotografering där emellan också kanske :D
 
Kom föresten på mig själv ligga i sängen inatt och försöka spänna ut latsen. Jag tänker mycket på mina lats och det jag tror är problemet bakom dem; nämligen att jag inte får kontakt med dem i poseringen. Det är ju liksom egentligen inte så mycket fel på dem i sig (förutom att de är muskler som ska bli större i sinom tid) utan det är ju det att jag inte kan flexa ut vingarna liksom :P Eller jo, ibland. Men långt ifrån alltid.
 
Vad ska jag göra åt detta då? Jo öva öva öva öva öva. När jag står mellan två speglar och kan se min rygg så hittar jag känslan relativt snabbt. Det är ju den känslan jag måste lära mig till scen då jag inte kommer ha ens en fjuttig liten handspegel till hands! Sen ska jag på skön massage också och få lite hjälp med problemet. Ska unna mig det minst en gång i månaden fram till tävlingen.. helst varannan vecka men jag får se vad min "dubbel-tävling-slash-USA-resa-budget-2016" tillåter. Man har ju inte direkt någon läkarlön ;)
 
Tillbaka till tävlingarna.. JÄÄÄJ..!!
Någon som vet med sig att de ska se någon utav dem? Battle går i Allingsås och Tyngre i Solna.
 
Är man ens liiiiiite träningsintresserad så är det väldigt kul och motiverande att se fitness-tävlingar! Just so you know ;)
 
 







Hjärnan spelar roll!


Den här skylten står sedan ett par veckor tillbaka på mitt gym. Det är en perfekt påminnelse om att hela tiden försöka jobba på det mentala. Andra kanske tolkar den annorlunda, men jag tolkar det som att jag inte ska jämföra mig med andra jämt och ständigt. Att se att någon tar mer vikt än dig på gymmet exempelvis.. och sen bli besviken på sig själv för att man inte tar samma. Jag är expert på det, tro mig!
 
Tävlingsmänniskan i mig har alltid velat vinna, vara snabbast, bäst och helst långt framför alla andra. Detta har ofta lett till att jag varit blyg/feg på att testa nya saker och snabbt avfärdat aktiviteter jag inte känt mig bra på. Men med lite jävlar anamma och en hel del mognad (som kommer med åren) så har jag bit för bit försökt att utmana mig själv att inte tänka i de negativa banorna.
 
Oavsett om du tror att du kan, eller om du inte tror att du kan, har du helt rätt.
 
Det ligger så oändligt mycket sanning i det och det är någonting jag aktivt har fått utveckla hos mig själv. När jag inte tror att jag utvecklats mentalt de senaste åren så brukar jag iakta de i min närhet som är ett X antal år yngre än mig. Jag har några i mitt bandylag exempelvis. Många gör samma misstag mentalt som en annan gjorde i sina yngre år. Det vanligaste är exempelvis att säga något i stil med "det där kommer jag inte klara" när man ställs inför en nya utmaning. Innan personen i fråga ens testat! Snacka om att trycka ner sig själv i fotknölarna.
 
Här bara älskar jag Pippis tankesätt;
 
 
Det är så extremt simpelt i sin enkelhet! Jag tror att om alla visste hur mycket hjärnan spelar roll i sin egna fysiska prestation så skulle ingen någonsin tänka en negativ tanke. Meeeeeeen, det är ju såklart lättare sagt än gjort.. så vad sägs om att börja med små babysteg. Ta en tanke i taget. Börja med det du ofta klagar på eller tycker är svårt. Öva på att tänk positivt och att även sprida det högt. Det kommer smitta av sig och det kanske kan få andra att tänka i samma positiva banor.
 
Sen utvecklar du det. Övning ger färdighet. Snart är vi alla bossar över våra egna tankar :)







Bättre och sämre dagar..

 
Om matchen igår gick dåligt (för egen del) så gick dagens axelpass desto bättre. Min prestation över lag var väl bra på matchen men mina benmuskler VILLE INTE SAMARBETA! Jag fick inte ut någon kraft alls och tempoväxlingarna var lika med noll. Åkte omkring på någon sorts högre medelnivå och gjorde väl det jag kunde. Fokuserade lite mer på det defensiva och sparade energi vid lagets offensiva arbete.
 
Så nu är det bara att utvärdera varför musklerna inte ville ta ut sig och sen göra om och göra rätt till nästa match. Någonting säger mig att det hade med kosten under fredagen att göra..
 
MEN axelpasset idag gick mycket mycket bra! Hade bra fokus, bra tempo och lyfte tyngre än jag brukar i veckorna. Satsningen mot Battel of Scandinavia fortsätter :)