Uppdatering!


Bloggen lider. Jag är lat. Eller nej. Av någon anledning så känns det som att jag har lika lite tid nu som under dieten. Fast logiskt sett så borde det inte vara så. I slutet av dieten så la jag ner minst 3 h 20 min på träning.. PER DAG. Det gör jag inte nu. Visserligen tränar jag alltid dubbelt när jag har ledig dag och jag har sällan vilodagar nu. Men nej, det rimmar inte. Någonting tar tid som inte tog tid under dieten, och jag tror det är mitt smått besatta tittande på House MD. Ja ni vet, den bittra läkaren som utreder olika sjukdomstillstånd. LOVE IT.
 
Hur ser träningen ut nu? Jo, styrketräningen rullar på som vanligt. Varje dag, växlar axlar/rygg/ben, få vilodagar och utan lågintensiv cardio efteråt. Börjar mer och mer hitta en bra kontakt varje träning och filar hela tiden på min teknik. Tittar drömskt i spegeln på gymmet och tror mig se en skillnad på axlarna.. men ja, allt kommer att visa sig under dieten. Har jag lagt på mig muskelmassa öht? Men jag kämpar på.
 
Vad har då tillkommit med bandyn? Jo, de senaste veckorna har vi haft 3 träningspass i veckan med laget. Det har oftast bestått i ett ispass och två barmarkspass.. eller bara tre barmarkspass. Det har alltid inneburit någon form av intervaller i Rocklundaskogen och jag har utvecklat en väldigt bra kondtion som märks rejält på ispassen. Idag förklarade coach att jag var som en duracell-kanin på isen. Bra betyg!
 
Kort och gott så går träningen väldigt bra! .. och kosten, undrar ni? Jo, det funkar. Jag är ju som de flesta vet väldigt glad i mat. Av alla dess slag. Fullt medveten om vad jag bör och inte bör äta. Fullt medveten om att jag helt klart kan äta lite mindre bra saker någon gång i veckan sådär. MEN, jag är även fullt medveten om att det alltid är lättare sagt än gjort. Talk is cheap..
 
Men som sagt, det funkar. Jag har mer eller mindre stabiliserat mig runt 72 kg. Det känns okej! Men det kan kännas bättre. Jobbar ständigt på det mentala kring min vikt. Försöker att inte vara en slav under vågen och väger mig numera ca en gång i veckan till skillnad från hur det var under tävlingsdieten; varje morgon. Jag älskar den här sporten och den har sina fallgropar för psyket.. men man lär sig någonting hela tiden och jag SKA lära mig bemästra de olika faserna. Men det tar lite tid för det är mycket att förändra, inte bara på utsidan.
 
Nu till en lite mindre rolig grej. Jag har dragit på mig vad jag och flera tror är tennisarmbåge. Jag sitter stundtals väldigt mycket framför datorn och avrapporterar på mitt jobb och det senaste året så har en molande smärtan börjat ta form i min högra underarm. Inte varje dag, inte hela tiden.. men tillräckligt för att verkligen störas av det. Så nu är det rehab som gäller så det inte blir värre! Jag märker verkligen att jag inte är så bra på det här med skador rent mentalt. Jag är inte van vid att hållas tillbaka på grund av något som gör ont och det skrämmer mig och jag går och inbillar mig att jag aldrig ska bli bra igen. Det här med tålamod är ingenting jag egentligen besitter så mycket av men förhoppningsvis kan jag kanske lära mig någonting av den här skadan. Återkommer i sinom tid med utvecklingen :)
 
Nehe, nu ska jag steka mig en sinnessjukt god omelett på 5 små ägg och en tomat. Till det ska jag göra chilikeso (bland i chilipulver i keso = klart) och till det ska jag dricka ett stort glas med funlight i smaken "Appear".. vilket är äpple och päron, vitsigt va? ;)
 
Just det, till er som vill ha dagliga uppdateringar om mitt extremt omväxlande liv (haha..) så är det nog mer smart att följa mig på Instagram just nu. Det går fort och jag uppdaterar oftast varje dag. Bloggen släpar lite just nu och jag känner mest för att skriva här när det är något större jag vill ta upp. Tankar, funderingar, utveckling med mera. Vanliga träningsuppdateringar = Instagram! Om ni klickar på Instagram-knappen till höger så kommer ni direkt till min sida. Annars heter jag helt enkelt malinforlife.se
 
Hoppas ni har en bra tisdagkväll!
 







Såååå redo för kvällspass!!

 







Sååzzz


Jaaa, men det såklart ni ska ha receptet på morotssåsen som jag tjatat om på instagram. Den är sviiiinenkelt att göra! Hur många portioner det blir får ni känna av själva men vill ni inte göra så mycket på en gång så halvera bara alla ingredienser :)
 
1 kg morötter.. grovt rivna
1-2 lökar.. efter egen smak
2 kg krossade tomater.. 4 förpackningar á 500 gram
5 dl creme fraiche.. eller gräddfil
Vitlök.. riven, efter egen smak
Grönsaksbuljong
Salt, peppar, timjan
 
Totalt kalorivärde på hela satsen (hehe..) 3021 kcal
Protein 36 gram
Fett 217 gram
Kolhydrater 209 gram
Fibrer 54 gram
 
TODO
 
Häll en skvätt olja eller valfritt fett i en stor kastrull. Riv i vitlöken och häll även i den hackade löken. Låt fräsa lite utan att bränna. Häll i de rivna morötterna. Häll direkt i de krossade tomaterna. Rör om så att det fördelas jämnt. Kan även behövas lite vatten för att kunna röra om. Låt koka upp och häll sedan i alla kryddor och buljongen. Efter egen smak. Men det behövs rätt så mycket kryddor eftersom morötterna är söta, speciellt vid tillagning. När allt fått koka ihop, morötterna blivit mjuka och du hittat den rätta smaken så häller du i creme fraichen. Låt koka upp igen. Klart!
 
Det rätta rent smakmässigt är att äta detta med spaghetti. Men det blir rätt mycket kolisar. Så jag skulle nog tillsätta lite bönor och äta såsen som en gryta istället. Eller kanske äta den med sallad. Eller bönpasta. Eller zucchinipasta. Ja, ni märker, möjigheterna är oändliga. Jag vill bara ha lite extra protein.. sen är jag nöjd.
 
Ps, den är väldigt god kall också :D