1 vecka

 
Spännande va? Kyckling. En jäkla massa kyckling också. Närmare bestämt 600 gram per dag på tre måltider ska jag få i mig. Sambon likadant. 1,2 kg kyckling om dagen. Det blir mycket kyckling för en halvfrys i en tvåa. Men eftersom det bara är kyckling och broccoli som behöver samsas om utrymmet just nu så går det rätt bra.
 
Idag har jag genomfört en vecka på diet. Hade föreställt mig en vecka med sockerångest och fettsug, precis som den känslan jag hade första veckorna på min andra tävlingsdiet. Jag trodde jag skulle sukta efter kollegornas choklad vid fikat eller deras pommes vid middagen. Jag trodde jag skulle gå under på kvällarna för att jag inte kunde få äta min hårdbrödmacka med ost. Men nej. Inte ens på självaste nyårsdagen, sveriges största pizzadag, var min mat ett problem. Kors i taket, vågar knappt skriva om det egentligen, för då kanske känslan försvinner. Känslan av flyt.
 
Idag när jag var ledig så bytte jag dock protein och lagade ugnstekt vit fisk vilket är helt himelskt med rätt kryddor. Gillar inte vit fisk i matlåda eftersom det blir så torrt men nylagat så är det svårslaget. Dock så var nog inte min mage beredd på 0,9 kg fisk på ca 5 timmar så den slog bakut. Kan lugnt säga att tarmarna är tomma just nu i alla fall, hahaha! Jag ska förklara varför det är så mycket. Jag får välja mellan tre olika protein till mina tre lagade mål; 200 gram kyckling, 200 gram fläskfilé eller 300 gram torsk. Kyckling gör sig nog bäst i matlåda och de andra två drar jag nog till med på lediga dagar när jag behöver bryta av med något annat.
 
Den stora räddaren i nöden i mitt schema är nog sötpotatisen. Sen så kanske sammansättningen av råvaror helt enkelt funkar för mig, schemat liknar inte alls något jag haft tidigare. Men tillbaka till sötpotatisen. Finns det godare kolhydrater? Tveksamt.
 
Träningen då? Jo den rullar på. Ser till att träna styrketräning varje dag förutom när jag har bandy och det är också där jag får min cardio just nu. Okej, jag smyger in 20-30 min lågintensivt ibland efter styrkan men det är bara när jag känner att jag har tid. Promenaderna kommer så småningom. Jag har haft ett par benpass nu under juluppehållet med bandyn och träningsvärken har varit ett faktum. På så sätt längtar jag lite till efter bandysäsongen när jag kan träna ben oftare och faktiskt kunna gå ordentligt dagarna efter.
 
Bandyn? Jo det går fantastiskt just nu. Peppar peppar. Obesegrade efter sex av femton omgångar. Årets första match är nu på tisdag och då kommer jag även få äta typ dubbelt så mycket sötopotatis än vanligt för att fylla på. Lyx va? ;)
 
 







Kommentarer

Kom ihåg






Trackback